טיפים לבניית קורות חיים

יותר ממחצית מהמעסיקים טוענים שקורות החיים שהם מקבלים אינם כתובים היטב… קורות חיים שכתובים היטב עשויים להזניק את סיכויי הקבלה של המועמד בשל הזמן המועט שמקדישים מגייסים ומעסיקים לסינון. 26% מהמעסיקים מקדישים כדקה לסינון ראשוני של קורות החיים; 22% מהם מקדישים עד 30 שניות לסינון.” (דה מרקר, 10.5.2012)

אחד המרכיבים החשובים ביותר במועמדות שלך הוא מסמך קורות החיים. מסמך זה אמור להציג את הנקודות החזקות ביותר שלך בצורה תמציתית וברורה, להדגיש מנהיגות, כישורי פתרון בעיות ויכולת ביצוע/השפעה. מאחר ומסמך קורות החיים שלך הוא למעשה נקודת המגע הראשונה שלך עם החברה והשלב הראשון בתהליך הקבלה, חשוב להשקיע ביצירת קורות חיים מרשימים שיעבירו אותך מעבר לסינון הראשוני של המועמדים.

להלן כמה טיפים שיעזרו לך לארגן את כל המידע שברצונך לכלול בקורות החיים שלך ולהציג אותו בצורה משכנעת:

  1. תיאור החברה – מומלץ להגביל את התיאור לשורה אחת בלבד. אם ניתן, מומלץ להציג את החברה כמובילה בתחומה (החברה השלישית בגודלה בתחום…). אופציה נוספת היא להדגיש את גודלה ויחודה של המחלקה בחברה בה עבדת, אם לא את החברה עצמה. במידה וזה לא מתאפשר, ניתן לשפר את הצגתה של החברה ע”י הבאת שמות מרשימים וידועים שהשקיעו בחברה או היו בין לקוחותיה, לציין שמות של חברות ידועות אחרות עימן עובדת החברה, לציין שלחברה יש משרדים בכמה מדינות או שהיא נסחרת בנאסד”ק, וכדומה.
  2. נסיון תעסוקתי – מורכב מתחומי אחריות ומהישגים. את שניהם יש לתאר ע”י פעלים. מומלץ להימנע מתארים סוביקטיביים ולהיצמד לעובדות.
    • תחומי אחריות של המשרה – מומלץ להציג 2-3 תחומי אחריות עיקריים שנכללו בתפקיד שלך, במידת האפשר כאלה שקשורים לניהול ומנהיגות, ולתאר אותם תוך שימוש בפעלים שמדגישים מנהיגות (“ניהלתי, יזמתי, הובלתי”).
    • הישגים – מומלץ להדגיש בין 3-6 הישגים בולטים שלך במסגרת התפקיד (שאל את עצמך מהו ההישג הגדול ביותר שהשגת במסגרת התפקיד שלך? מהו ההישג השני בחשיבותו? מה עוד תרמת? לאילו שינויים הבאת? כמה פעמים קודמת?). ניתן להוסיף הישגים אישיים כגון קבלת תחומי אחריות נוספים במסגרת התפקיד, פרסים, בונוסים וכו’. אגב, הבונוסים המרשימים ביותר הם כאלה שניתנו שלא במסגרת החוזה, אלא כפרס על ביצועים יוצאי דופן, ואם זהו אכן המצב יש להדגיש זאת.
      את ההישגים מומלץ לבנות בצורה של פעולה –> תוצאה, כאשר הפעולה מתחילה בפועל בזמן עבר, ואת התוצאה כדאי להציג בצורה כמותית ככל שניתן (“יזמתי פרויקט… שהעלה את הרווחים ב-20%”). כאשר המספרים עצמם אינם מרשימים במיוחד, כדאי לנסות להציגם בצורה מרשימה יותר ע”י שימוש באחוזים (למשל, עליה במכירות מ-10,000 ל-30,000 לא נשמעת מרשימה במיוחד, אבל עליה של 200% נשמעת מרשימה הרבה יותר).
      דרך נוספת לגרום להישג להישמע מרשים עוד יותר הוא להציגו בצורה יחסית (“הקידום הכי מהיר בתולדות המחלקה, הבונוס המקסימלי…”).
  3. אופן הכתיבה – קורות החיים הסטנדרטיים בתחום הם בני עמוד אחד. את קורות החיים המוגשים לחברות הייעוץ המובילות יש לכתוב באנגלית. מומלץ להשתמש במשפטים קצרים וברורים, ללא מילים כגון and, which, that, of, for אותן ניתן להשמיט כדי ליצור משפט בעל מבנה חסכוני יותר. בנוסף, מומלץ להשתמש בשפה פשוטה שכל אחד יבין ולא להרבות במונחים טכניים ומקצועיים שלא יהיו ברורים למישהו שלא בקיא בתחום.

לרכישת מבחני הכנה אנליטיים שיעזרו לך להתכונן למבחני המיון של חברות הייעוץ

לעזרה בהכנת קורות החיים והמכתב הנלווה

לרכישת שירות הכנה לראיון

שאלות? צור קשר