מה מחפשים במועמד?


חברות היעוץ המובילות בעולם מגייסות, פרט לבוגרי MBA ותארים מתקדמים אחרים, גם מועמדים בוגרי תואר ראשון לתפקיד התחלתי של יועץ בחברה (תפקיד זה נקרא בד"כ "אנליסט"). למרות שישנה עדיפות מסוימת לבוגרי תארים במנהל עסקים או כלכלה, לא בהכרח נדרש ידע מוקדם או רקע עסקי כלשהו כדי להפוך ליועץ, והחברות מגייסות גם מועמדים מתחומים אחרים כמו הנדסה ומשפטים ומקנות להם הכשרה עסקית.

למעשה, אחד הטרנדים החזקים ביעוץ בשנים האחרונות הוא יועצים עם התמחות ספציפית בתעשיה מסוימת, מה שהביא את חברות היעוץ הגדולות לחפש מועמדים עם ידע ספציפי בתחומים כגון לוגיסטיקה, אלקטרוניקה, אוטומציה, תרופות, חשמל וכו', כדי שיוכלו לייעץ לחברות בתחומים הללו תוך הפגנת הכישורים הטכניים הנדרשים. חשוב לציין כי לחלק מן החברות יש רתיעה מסוימת ממועמדים שבאים מתחום ההנדסה, מאחר ויש הטוענים כי חלקם נוטים לחשיבה נוקשה ומתקשים "לחשוב מחוץ לקופסא" ולהתאים עצמם לסיטואציות עסקיות. לכן מומלץ למהנדס שמנסה להתקבל למשרת יעוץ להפגין גמישות מחשבתית ובמידת האפשר גם נסיון עסקי מוצלח.

באופן כללי, חברות היעוץ מחפשות בד"כ מספר תכונות מרכזיות במועמד:

1. הישגים ומוסר עבודה – על המועמד להוכיח התמקדות בהישגים ודחף להצליח, למשל דרך התקדמות הקריירה או הצטיינות בספורט. אחת הדרכים הטובות ביותר להראות תכונה זו בקורות החיים היא ע"י לקיחת יוזמה או יזמות, כגון הקמת עסק קטן או מחלקה בתוך חברה.

2. עוצמה אינטלקטואלית – חברות היעוץ מסתכלות על ציוני המועמד בתואר הראשון ובמבחנים המתוקננים השונים כדי לוודא שיש לו את האינטליגנציה הדרושה לביצוע העבודה. מועמד שאינו בוגר אוניברסיטה מובילה נדרש להראות ציוני תואר ראשון גבוהים או ציונים גבוהים במבחנים המתוקננים.

3. סקרנות אינטלקטואלית – היועץ מבלה את רוב זמנו בזיהוי ופתרון בעיות, ולשם כך נדרשת סקרנות אינטלקטואלית ולא רק אינטליגנציה. יועץ טוב הוא כזה שמנתח תהליכים עסקיים וחושב כל הזמן על דרכים לשיפור. תכונה זו באה לידי ביטוי בעיקר בראיונות.

4. בניית מערכות יחסים – אחת התכונות הקריטיות עבור יועץ היא עבודה עם אנשים אחרים כדי להשיג תוצאות. היועץ צריך ליהנות לעבוד עם אנשים ולבנות מערכת יחסים עם הלקוח תוך כדי תהליך היעוץ, להעביר את המסרים שלו ולשכנע. בתהליך הראיון נדרש המועמד להראות כישורי עבודת צוות ולספר על נסיונו בתחום, ולעיתים תהיה לו הזדמנות לעשות זאת עוד לפני הראיון כאשר החברות שולחות נציגים לגייס מועמדים בקמפוסים.

5. ניתוח מקורי של קייסים – החברות מחפשות מועמדים בעלי יכולת אנליטית שיודעים לחשוב באופן מקורי וניגשים בצורה נכונה לניתוח הקייס, תוך שהם מסבירים את תהליך החשיבה שלהם ושואלים שאלות כדי לרדת לעומק הדברים. ישנם מועמדים שמתכוננים כל כך טוב לראיון הקייס עד שהם משתמשים בתבניות קבועות כדי לנתח קייסים ומאלצים את צורת הניתוח שלהם (שלא בהכרח מתאימה למקרה) תוך שהם מתעלמים מפרטים, דבר שפוגע בסיכויי הקבלה של המועמד.

לרכישת מבחני הכנה אנליטיים שיעזרו לך להתכונן למבחני המיון של חברות הייעוץ

לעזרה בהכנת קורות החיים והמכתב הנלווה

לרכישת שירות הכנה לראיון

שאלות? צור קשר